Nyt og større samarbejde

Da min egen sag blev færdig i oktober 2012 – efter lidt over 6 års kamp for at bevise, at det man sagde faktisk også var sandt – besluttede jeg mig for at ville hjælpe andre med personskadesager til at få den bedste hjælp fra start.
Jeg kunne se på de sociale medier, hvordan skadelidte famlede i blinde for at finde en god advokat, og jeg måtte konstatere, at mange af forslagene til advokater var meget subjektive. Ofte blev der anbefalet advokater, som ikke har et godt ry i branchen, men den som pågældende har haft en anden god oplevelse med. Men det betyder jo ikke, at det var en god advokat til personskadesager. Nogle sager går sin gang, andre skal der kæmpes mere for – men har man nu fået den erstatning, man var berettiget til, eller tog man bare til takke med det, som advokaten sagde, man kunne få.

Hvilken erfaring har skadelidte egentlig for at udtale sig om, hvilken advokat der er god, udover sin egen? Det var det, jeg gerne ville finde ud af. Jeg har siden haft kontakt til og samarbejde med mange advokater i branchen, og fundet frem til dem, der efter min opfattelse er branchens bedste.
Jeg vidste godt, jeg ikke kunne ”redde verden” for alle, men hvis man fik skadelidte over til en af de førende fra start af en sag, så er det jo ren logik, at så ville de have en større mulighed for at få den erstatning, de er berettiget til – hvis de altså har en sag.

Jeg startede dinarbejdsskade.dk 1. januar 2013. Efter to år kunne jeg dog se, at behovet var meget større, end det jeg havde forestillet mig. Der var jo mange andre personskader, nemlig også patientskader, fritidsskader og voldsskader, og de skulle jo have den samme hjælp. Derfor startede jeg dinpersonskade.dk, som er blevet hovedsiden i dag. Målet er stadig det samme: Nemlig at få den bedste hjælp fra start.

Jeg forlangte, at de advokater jeg henviste til, opfyldte følgende krav:
Høj Faglighed – De skulle være specialister indenfor erstatningsret.
Etik – De skulle have en høj etik overfor deres klienter og kollegaer.
Tilgængelighed – De skulle være til at få fat i.
Medmenneskelighed/Forståelse– De skulle kunne sætte sig ind i deres klienters situation og vise medmenneskelighed – som skadelidt kan man nogen gange godt føle at advokaterne er “hævet” op over os almindelige mennesker.
De advokater, jeg fik tilknyttet, er nogle, der ikke bare kæmper med de enkelte sager, men også gjorde et kæmpe arbejde med at gøre retsstillingen bedre for skadelidte.

Efter at have kæmpet de sidste 4 år, har jeg måtte sande, at Din Personskade var en kæmpe mundfuld, og at jeg stod ved en skillevej. Det var KLA Personskade, der greb bolden, da jeg stod ved skillevejen. KLA har været et af de advokatfirmaer, jeg har samarbejdet med, siden jeg startede op. De har vist sig at være mennesker, der lige strækker sig det ekstra for at gøre en forskel – og det kunne jeg spejle mig selv i. De har de værdier, som jeg gerne ville have ved et advokatfirma, og bedst af alt, så er de nede på jorden.